Zoom In / Doodle

DesignMediterraneo|MediterraneanDesign2
International Design Contest 2010
Visual Design

Mention

Re-interpretation of the traditional Mediterranean tiles in a contemporary way. Each tile is composed of hundreds of lines and simple geometries that help to create the graphics. The project title Zoom in is a call for viewers to get close to appreciate the fine geometry of each individual piece.
Biography
Doodle was established in 2006 following the collaboration of Tim Boyce and Angela Violino on a number of projects. In 2007, along with the other pieces in the Industreal collection their Cloud pendant lamps and Falling and Flying vases received the Wallpaper Design award for best debut collection. Since 2004 their products have been shown in various exhibitions in various cities around the world, from Milan, Paris and London to Tokyo and Miami.

DesignMediterraneo|MediterraneanDesign2
International Design Contest 2010
Visual Design

Mention

Ri-elaborazione delle tradizionali piastrelle mediterranee in chiave contemporanea. Ogni piastrella è composta da centinaia di linee e geometrie semplici che vanno a crearne la grafica. Il titolo del progetto Zoom in è un invito per chi guarda ad avvicinarsi per apprezzare la fine geometria di ogni singolo elemento.
Biografia
Doodle è stato fondato nel 2006 a seguito di diverse collaborazioni tra Tim Boyce e Angela Violino. Nel 2007, con i prodotti della collezione Industreal, la lampada a sospensione Cloud con i vasi Falling & Flying, hanno ricevuto il premio dalla prestigiosa rivista inglese Wallpaper per la miglior collezione al debutto. Dal 2004 i loro prodotti sono stati esposti in diverse mostre in varie città di tutto il mondo, da Milano a Parigi, Londra, Tokyo e Miami.

Lascia un commento