Sabra made in Israel / Orit Freilich

An x ray of a prickly pear plant (fico d’india, tipicaly mediterrenean flora. in hebrew called “sabra” that is also meen a person that is an israeli native.
The plant is shown in a x ray photo with pins inserted in to it. in this case the prikly pear is not pungy or pricly as the thorns are directed inside. The metafora of the israelis as the prickly pear plant is willing to describe israelis as thorny on the surface but soft inside. Here the thorns are inverted from outside to inside willing to give a different image of the israeli native. The work is exposed in a lighting box with aluminiom frame. 2009
Biography
I studied fashion at Shenkar College of Engineering and design in Israel and at Margrethe Skolen for fashion and design, Copenhagen. Since 1987 to present I teach at the fashion design department at Shenkar. Alongside, I began developing an independent work criticizing the fashion industry which I was a part of.. I studied at the Midrasha school of art. I finished MA in Middlesax University, London. My main work is Xraying and scanning of objects as a way of searching further metaphysical presence in their representation.Radiografia di una pianta di fichi d’India (fico d’India, pianta tipica della flora mediterranea. Chiamata in ebraico “sabra”, che significa anche una persona nata in Israele. La pianta è mostrata nella foto ai raggi X con perni inseriti all’interno. In questo caso il fico d’India non punge ma è punto perchè le spine sono dirette al suo interno. La metafora degli Israeliani come la pianta di fichi d’India vuole descrivere gli Israeliani come spinosi sulla superficie, ma morbidi dentro. Ecco le spine sono invertite, disposte dall’esterno verso l’interno, a dare una diversa immagine del nativo israeliano. L’opera è esposta in una scatola luminosa con telaio in alluminio (2009).
Biografia
Ho studiato moda al Shenkar College of Engineering e design in Israele e al Margrethe Skolen per la moda e il design, a Copenhagen. Dal 1987 ad oggi insegno presso il dipartimento di fashion design presso lo Shenkar. Inoltre, ho iniziato a sviluppareun lavoro indipendente di critica dell’industria della moda, di cui facevo parte. Ho studiato alla scuola d’arte Midrasha. Ho terminato il Master alla Middlesax University di Londra. Il mio lavoro principale è radiografare e la scansire gli oggetti come un modo per cercare ulteriori presenze metafisiche nella loro rappresentazione.

Lascia un commento